OBIECTIVE URMĂRITE:
- Cunoaşterea unor elemente componente ale lumii înconjurătoare – vieţuitoare mici (fluturele).
- Dezvoltarea capacităţii de cunoaştere şi înţelegere a mediului înconjurător.
- Stimularea curiozităţii pentru investigarea evenimentului religios propus prin proiectul tematic(Inaltarea lui Hristos)
In continuare va prezentam doar una dintrele fazele desfasurate in cadrul proiectului „FLUTURELE”
FAZA II
Inventarul de activităţi pentru JOCURI ŞI ACTIVITĂŢI LA ALEGEREA COPIILOR
Pentru desfăşurarea acestui proiect tematic am creat un spaţiu stimulativ care a favorizat experimentul, documentarea şi educarea încrederii în sine. Am amenajat zonele de interes corespunzător, dupa cum urmeaza:
Zona ŞTIINŢĂ:
– observă insectarul: „Culorile fluturilor” (culoare), „Fluturi mari, fluturi mici” (mărime);
– se informează despre viaţa şi mediul de viaţă al fluturilor, hrana lor şi foloasele sau daunele pe care le aduc oamenilor şi naturii;
– observa din ce este alcătuit corpul;
– se informează despre viaţa fluturilor;
– efectuează operaţii de adunare şi scădere folosind jetoane cu fluturi.
Zona BIBLIOTECA:
– copiii “citesc” reviste, cărţi, albume, pliante, enciclopedii, imagini despre fluturi şi viaţa lor;
– învaţă poezii si ascultă poveşti şi întâmplări cu fluturi;
– “scriu” în jurnalul grupei impresii;
– compun poveşti după ilustraţii sau din imaginaţie despre fluturi;
– concurs de ghicitori;
Zona ARTĂ:
– desenează, pictează, modelează fluturi;
– decupează după contur, lipesc, confecţionează fluturi
– tratează suprafeţe cu materiale din matură
Zona JOC DE MASĂ:
– reconstituire “puzzle”;
– sortează jetoane, imagini;
– Domino, Loto cu insecte
Zona COLŢUL PAPUSEI:
– se joacă “De-a fluturasii”; „Cum se transforma o omida in fluture” etc.
– întâlnire cu un prof. de biologie
Zona CONSTRUCŢII:
– “Construiesc căsuţe” pentru insecte dar si flori pentru fluturi
Zona NISIP SI APA:
– Fluturasi din nisip colorat