In momentul de fata, cunoasterea unei limbi straine constituie insasi conditia integrarii in societate. S-a constatat ca cei care au inceput invatarea unei limbi straine de la o varsta frageda si au studiat-o cel putin 4 ani, au fost primii in obtinerea celor mai bune rezultate in comparatie cu cei care au studiat acelasi numar de ani dar mai tarziu.

Principalul obiectiv al invatarii limbilor engleza si germana in gradinita este formarea deprinderilor de vorbire in crearea automatismelor verbale. Scopul fundamental este recunoasterea cuvintelor din limba engleza si limba germana si asocierea acestora cu limba romana.

Obiectivele care deriva din acest scop sunt urmatoarele: 
– sa numere corect in ordine crescatoare si descrescatoare, in concernul 0-10
– sa cunoasca principalele culori;
– sa salute corespunzator momentului zilei
– sa recunoasca fructele, legumele, florile
– sa recunoasca animalele salbatice, domestice sau pasarile

– sa utilizeze formule de politete
– sa denumeasca articole de imbracaminte si partile corpului
– sa enumere membrii familiei
– sa recunoasca mijloacele de transport
– sa vorbeasca despre anumite meserii
– sa recite corect poeziile invatate
– sa intoneze corect cantecelele invatate

Casetele audio-video, diafilmele, diapozitivele, materialul grafic stimulativ sprijinesc nemijlocit copilul in invatarea individuala. La nivelul varstei pre-scolare predarea unei limbi straine nu este lipsita de greutati, cateodata cu totul inimaginabile, iar daca roadele intarzie sa apara atunci cand dorim noi, amintiti-va de ceea ce a spus candva Ch Spurgeon: “Sa te familiarizezi cu cateva limbi este o treaba de cativa ani; sa fi elocvent in una din ele este o munca de o viata.”

grupa germana
italiana